Corona

Heb je kaarten gekocht voor een voorstelling of film die afgelast is?

Dan nemen wij contact met je op. Je hoeft dus niet zelf te bellen of mailen. Gezien de enorme drukte nu voor onze kleine organisatie vragen wij jullie begrip om geen contact op te nemen (tenzij strikt nodig) en onze (sociale) media te volgen voor nieuws.

Veelgestelde vragen

Gaan jullie voorstellingen/films door?
Nee onze film- en theatervoorstellingen gaan niet door. Wij starten in september weer met vertoningen. Voor de theatervoorstellingen zijn we druk bezig met het zoeken naar vervangende data in het najaar 2020.
Helaas kunnen wij de ingeplande films niet alsnog vertonen in juni. De huidige films gaan namelijk rond eind mei naar allerlei betaalkanalen, zoals Videoland, Netflix en Ziggo on demand, voor zover dat niet al is gebeurd. Op dit moment zijn alle filmpremières ook uitgesteld, waardoor er nauwelijks nieuw aanbod is. De planning is nu dat in het najaar er weer (inter)nationaal films uitkomen en daarop zullen wij natuurlijk aanhaken met onze programmering.

Ik heb al kaarten gekocht voor één van de voorstellingen/films. Wat moet ik doen?
Onze medewerkers nemen contact met je op. Je hoeft dus niet zelf te bellen of mailen. Fijn als je ons even de tijd kunt geven: ons team is op dit moment hard aan het werk om contact op te nemen met alle bezoekers van de geplande voorstellingen t/m 1 juni. En met artiesten en impresariaten om vervangende voorstellingsmomenten te vinden.

Wij bieden een vervangende datum aan. Kun je op deze datum niet of lukt het ons niet een vervangende datum te vinden? Dan krijg je drie mogelijkheden om het aankoopbedrag terug te krijgen.

Ik heb al kaarten gekocht voor één van de voorstellingen/films tussen nu en 1 juni, kan ik die omruilen voor de voorstelling/film op een andere datum?

Dat is op dit moment lastig te zeggen. We zijn ook nog bezig om te kijken of we nieuwe momenten voor de afgelastingen kunnen vinden. Voor de films die afgelast zijn heb je drie mogelijkheden.

Ik heb al kaarten gekocht voor één van de voorstellingen/films tussen nu en 1 juni, die wil ik doneren om jullie te steunen. Wat moet ik wel of niet doen en wie steun ik ermee?

Allereerst, wat lief dat je daaraan denkt, dat waarderen we enorm. Wij zijn op dit moment druk bezig om voorstellingen te verplaatsen. Wat je dus zou kunnen doen is even geduld hebben en proberen alsnog te komen op de alternatieve datum. Want wij bieden natuurlijk het allerliefste een voorstelling in ruil voor dat kaartje. Voor de film kun je (een deel) van je kaartje doneren. Lees hier hoe dat werkt. Hiermee steun je ons als cinema heel erg!

Daarnaast wordt er op social media inderdaad opgeroepen om geen geld terug te vragen voor je theaterkaartje. Het geld van je kaartje komt voor het grootste deel terecht bij de artiesten en voor een kleiner deel bij het theater. Maar je steunt er in ieder geval een deel van de keten mee en dat is ontzettend fijn.

Maar wat het allerbeste helpt is dit: Als we straks weer open mogen zijn, kom dan kijken en neem mensen mee die niet regelmatig naar het theater gaan. Kom extra vaak, ga ook kijken naar onbekende namen en maak van ons theater je favoriete uitgaansgelegenheid.


Waar kan ik met overige vragen terecht?

Mail ons op kassa@theaterroden.nl we zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.